Data UK, BoC dan Powell meletakkan GBP, Loonie dan USD dalam Fokus

Data UK, BoC dan Powell meletakkan GBP, Loonie dan USD dalam Fokus

2019-11-11 • Dikemaskini

Statistik keluar dari UK boleh menekan Pound, BoC pula menunggu menyerahkan keputusan dasarnya manakala Pengerusi FED Powell akan kerana memberi keterangan kepada Kongres hari ini

1000x-1.jpg

Terdahulu hari ini :

Ia merupakan sesi Asia yang agak sibuk pagi ini, dengan statistik penting termasuk angka sentimen pengguna Australia dan angka inflasi dari China.

Di luar statistik, pasaran juga memandang ke hadapan untuk kesaksian Powell kepada Kongres, yang akan dianggap sebagai peristiwa utama minggu ini.

Untuk Dolar Aussie

Indeks Sentimen Pengguna Westpac turun sebanyak -4.1% kepada 100.7 pada bulan Julai. Indeks sentimen turun sebanyak 0.6% pada bulan Jun. Menurut laporan Westpac terkini,

-Pendapatan keluarga vs tahun lalu meningkat 3% hingga 85.7. Sub-indeks terus kekal di bawah purata jangka panjang 89.4.

-Selain itu, kewangan keluarga 12 bulan akan jatuh sebanyak 8% hingga 98.4, dengan kerugian yang datang walaupun pemotongan kadar RBA terkini.

-Sentimen ke arah prospek ekonomi merosot pada bulan itu.Keadaan ekonomi sub-indeks 12-bulan seterusnya turun sebanyak 12.3% kepada 87.1, jatuh di bawah purata jangka panjang 90.9. Tahun-ke-tahun, sub-indeks turun sebanyak 17.4%.

- Indeks sub-indeks untuk keadaan ekonomi seterusnya 5 tahun juga menyaksikan merah, jatuh sebanyak 6.7% hingga 91.6, yang hanya berada di atas purata jangka panjang 91.3.

-Di hadapan perbelanjaan pengguna, masa untuk membeli indeks item isi rumah utama meningkat sebanyak 3.6% kepada 119.7. Indeks terus berjalan jauh di bawah purata jangka panjang 127.3.

- Dipengaruhi oleh sentimen negatif ke arah ekonomi jangka pendek, indeks jangkaan pengangguran melonjak sebanyak 5.8% kepada 134.4, berikutan kenaikan 5.1% pada bulan sebelumnya. Purata jangka panjang berada pada tahap 130.0 pada bulan Mei.

-Dari sektor perumahan, masa untuk membeli sub-indeks kediaman meningkat sebanyak 5.4% kepada 123.2, dengan Indeks Harga Harapan Rumah melonjak sebanyak 8.9% kepada 119.4. Indeks itu meningkat sebanyak 22.7% pada bulan sebelumnya.

Dolar Aussie berpindah dari $ 0.69263 kepada $ 0.69220 selepas pelepasan angka, yang mendahului angka inflasi dari China.

Daripada China

Kadar inflasi tahunan kekal stabil pada 2.7% pada bulan Jun, yang sejajar dengan ramalan. Harga pengguna bulan ke bulan menurun sebanyak 0.1%, yang juga sejajar dengan ramalan. Harga pengguna meningkat sebanyak 0.1% pada bulan Mei.

Walaupun inflasi tahunan kekal mantap, kadar inflasi borong tahunan terhenti pada bulan Jun, yang tidak mencecah kenaikan 0.3% yang diramalkan. Indeks harga pengeluar telah meningkat sebanyak 0.6% pada bulan Mei.

Dolar Aussie berpindah dari $ 0.69229 kepada $ 0.69243 selepas pengeluaran angka tersebut. Pada masa penulisan, Dolar Aussie turun sebanyak 0.12% kepada $ 0.6920.

Di tempat lain

Pada masa penulisan, Dolar Kiwi turun sebanyak 0.2% kepada $ 0.6593, manakala Yen Jepun turun sebanyak 0.06% kepada ¥ 108.91 berbanding U.S. Dollar.

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera