EURUSD - ramalan fundamental

EURUSD - ramalan fundamental

2019-11-11 • Dikemaskini

Pasangan ini dikunci dalam julat kerana peningkatan kebimbangan global

EUR17_Easy-Resize.com.jpg

EUR / USD mencipta "inverted bearish hammer" pada hari Khamis dan "bearish hammer" pada hari Jumaat, menandakan rali pembetulan dari tahap rendah 1.1510 baru-baru ini telah kehabisan stim di kawasan 1.1840. Keletihan kenaikkan harga ini mungkin dikaitkan dengan kejutan ekonomi yang merosot dari Jerman dan Perancis (angka output perindustrian yang suram) dan ketakutan yang timbul bahawa ECB akan menangguhkan perbincangan QE pada mesyuarat bulan Julai. Bencana G7 dan ketegangan perdagangan yang lebih tinggi boleh memaksa Fed untuk mengamalkan laluan kenaikan kadar yang lebih perlahan dan merumitkan pelan QE ECB. Jadi, EUR dan USD berisiko. Yang menunjukkan USD masih boleh mencari tawaran, memandangkan perbezaan harga menyokong dolar.

photo_2018-06-11_15-11-03_Easy-Resize.com.jpg

Pelabur akan memberi tumpuan kepada CPI, PPI, data jualan runcit dan kenyataan FOMC dari Kalendar AS dan dasar Bank Pusat Eropah yang bertemu di mana kebanyakan pelabur percaya keputusan untuk mengurangkan QE akan diputuskan, dan pelabur juga memfokus kepada kemas kini data CPI Eurozone yang dijadualkan diumumkan pada Jumaat ini. Penganalisis percaya bahawa data ekonomi semasa menunjukkan kemungkinan kenaikan kadar faedah semasa pertemuan FOMC yang akan diadakan akhir minggu ini namun tindakan Presiden AS Trump pada sidang kemuncak G7 baru-baru ini membawa banyak spekulasi mengenai lebih banyak pengecualian tarif dagangan ke atas produk AS yang boleh merosakkan ekonomi AS sangat banyak. Memandangkan Presiden AS Trump gagal meneutralkan ketegangan yang semakin meningkat di Kanada dan Mexico mengenai isu berkaitan tarif awal bulan lalu, kemungkinan besar Presiden AS Trump akan menolak dasar "america first" yang boleh merosakkan hubungan diplomatik dan perdagangan dengannya sekutu dalam masa terdekat.

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera