Minggu Ini - Dasar Monetari dan Geo-Politik memberi Pengaruh apabila data Pendapatan Dilancarkan

Minggu Ini - Dasar Monetari dan Geo-Politik memberi Pengaruh apabila data Pendapatan Dilancarkan

2019-11-11 • Dikemaskini

Minggu yang sibuk pada minggu ini,kita dapat melihat BoC dan ECB berkerja,dengan arab saudi menyertai China pada senarai hit dan kemudian ada Brexit dan Itali untuk dipertimbangkan.

p06lnjx3.jpg

MacroEconomic

Bagi Dollar, statistik untuk minggu ini termasuk private sector PMI bulan oktober dan jualan rumah baru bulan september pada hari Rabu, barangan tahan lama september, data perdagangan dan jumlah jualan rumah yang belum selesai pada hari Khamis, menjelang angka sentimen pengguna Oktober yang dimuktamadkan dan yang terpenting peratusan KDNK suku ketiga pada hari Jumaat, yang akan menjadi acara utama bagi Dolar. Pidato ahli FOMC sepanjang minggu juga akan mempengaruhi. Indeks Dollar Spot yang berakhir minggu naik 0.52% kepada $ 95.713.

Bagi EUR, statistik berada pada tahap yang lebih berat dan termasuk angka keyakinan pengguna pada hari Selasa, private sector PMI bulan oktober pada hari Rabu dan angka keyakinan pengguna dan perniagaan pada hari Khamis, dengan statistik yang mungkin mempunyai kesan material pada EUR menjelang hari Khamis Keputusan dasar monetari ECB dan sidang akhbar yang penting. Jumlah inflasi borong dari Jerman pada hari Selasa dan angka pasaran buruh dari Perancis pada hari Khamis tidak mungkin mempunyai kesan material. EUR / USD berakhir minggu lepas turun 0.4% kepada $ 1.1514.

Bagi Pound, statistik berada di sisi yang lebih ringan, Perintah Trend Perindustrian CBI Oktober pada hari Selasa mungkin mempunyai sedikit pengaruh, walaupun ia akhirnya akan merosakkan perbualan Brexit sepanjang minggu ini, nombor kelulusan UK gross mortgage pada hari Rabu tidak mungkin memberi kesan. GBP / USD berakhir minggu turun 0.59% kepada $ 1.3076.

Bagi Loonie, data ekonomi adalah terhad kepada angka penjualan borong bulan Ogos yang akan memberikan beberapa arah, walaupun tumpuan akan dibuat pada keputusan dasar BoC hari Rabu dan sidang akhbar. The Loonie mengakhiri minggu lepas dengan turun 0.61% kepada C $ 1.3104 berbanding U.S. Dollar.

Dari Asia, ia adalah satu minggu yang sangat tenang.

Bagi Dolar Aussie, tanpa statistik penting yang dijadualkan untuk dibebaskan sepanjang minggu ini, Debelle, Boulton, dan Bullock RBA dijadualkan bercakap pada awal minggu, apa-apa perbualan dasar untuk memberikan arahan. Dolar Aussie pada akhirnya akan berada di tangan sentimen pasaran ke arah prospek ekonomi global dan sama ada U.S. mengenakan sekatan ke atas Saudi, dengan perang perdagangan yang sedang berlangsung di antara U.S. dan China juga ada untuk dipertimbangkan. AUD / USD berakhir minggu lepas naik 0.07% kepada $ 0.7119.

Untuk yen Jepun, statistik utama sepanjang minggu adalah terhad kepada angka inflasi Tokyo Oktober yang tidak mungkin mempunyai pengaruh material pada Yen pada hari Jumaat, dengan sentimen risiko pasaran untuk memberi arah, geo-politik terus melanda pasaran sementara suku ketiga AS mendekati. Yen Jepun mengakhiri minggu lepas turun 0.30% kepada ¥ 112.55 berbanding U.S. Dollar.

Bagi Dolar Kiwi, data ekonomi adalah terhad kepada angka dagangan pada bulan September kerana ia akan memberikan Dolar Kiwi dengan hala tuju, dengan jumlah positif berikutan angka inflasi suku tahun ketiga yang menyokong tahap $ 0.67. Dolar Kiwi berakhir minggu naik 1.34% kepada $ 0.6594.

Di luar China, tiada statistik penting yang dijadualkan untuk dilepaskan untuk mempengaruhi pasaran sepanjang minggu ini, meninggalkan perang perdagangan yang berterusan dengan US dan arah Yuan untuk memainkan selera risiko pasaran.

Geo-Politik

Brexit: Kekurangan kemajuan di Sidang Kemuncak EU minggu lepas akan menyaksikan tekanan kepada Pound dan kerajaan Inggeris untuk mencari penyelesaian kepada teka-teki Sempadan Ireland yang telah disebut-sebut sebagai kebun kecil yang mungkin menjejaskan rancangan Brexit Britain. Geseran di dalam kerajaan UK ke atas Brexit mungkin akan menambah masalah Pound, perunding EU cuba untuk menyejukkan ketakutan pasaran tanpa kesepakatan yang gagal diterjemahkan ke dalam kemajuan.

Perang Perdagangan AS - China: Perang perdagangan berterusan tanpa penghujungnya, Trump tidak mempunyai kedudukan untuk mendahului lebih awal, dengan prospek tarif meningkat dari 10% hingga 25% pada $ 200bn pada permulaan seterusnya tahun hadapan menjadi lebih besar. Dengan ekonomi China yang melihat pertumbuhan paling perlahan sejak tahun 2009, kerajaan China akan mencari cara untuk memulihkan keyakinan, sambil menunjukkan keengganan untuk mundur.

Itali: Suruhanjaya EU mungkin cuba membataskan kerosakan, satu kebijaksanaan baru berikutan pelajaran yang dipelajari dari kekacauan GREEK pada tahun 2015, tetapi ia mungkin bukan hanya Suruhanjaya EU yang mengganggu pasaran, dengan Presiden ECB Draghi bercerita tentang bajet dan perselisihan dalam gabungan itu juga ada untuk mempengaruhi EUR pada minggu ini.

Saudi: Berikutan kemasukan pembunuhan Kashoggi di konsulat Saudi, bagaimana US bertindak balas terhadap pengakuan akan mempunyai pengaruh terhadap harga minyak mentah dan selera risiko di seluruh pasaran yang lebih luas, gangguan di Timur Tengah hasil yang tidak diinginkan untuk semua pihak.

Selebihnya...

Mengenai dasar dasar monetari, ia adalah minggu yang sibuk ...

Bagi EUR, keputusan dasar monetari ECB pada hari Khamis dan sidang akhbar yang lebih berpengaruh akan menyebabkan pasaran mencari perubahan dalam polisi, kerana kebimbangan mengenai pertumbuhan ekonomi Eropah. Sebarang komen mengenai anggaran Itali dan kedudukan Suruhanjaya Eropah juga akan menjadi faktor. Berikutan dari hari Khamis, mungkin terdapat lebih banyak point daripada Draghi dalam ucapan yang dijadualkan pada hari Jumaat.

Bagi Loonie, keputusan dasar monetari BoC dan sidang akhbar pada hari Rabu akan menjadi pengaruh material. Walaupun harga dijangka tidak berubah, satu sidang media hawkish, laporan dasar dan kenyataan kadar boleh menetapkan Loonie untuk rally, sekarang perbincangan perdagangan dengan U.S telah ditutup. Adakah terdapat sebarang kebimbangan mengenai prospek ekonomi, dengan statistik baru-baru ini dari Kanada yang mengalami kecenderungan negatif dan kadar inflasi teras tahunan telah datang pada tahap 1.5% lebih lembut untuk bulan September?

Bagi Dollar A.S., ucapan anggota FOMC sepanjang minggu ini akan memberikan Dolar dengan hala tuju selanjutnya, apa-apa perbualan hawkish mengenai dasar yang mungkin menjejaskan kebimbangan ke atas kadar kadar yang lebih agresif berikutan minit mesyuarat FOMC minggu lalu. Ahli-ahli Mester, Bostic, Bullard, Evans dan Kashkari dijadualkan bercakap.

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera