Analisis Teknikal

Analisis Teknikal

Analisis Teknikal (TA) adalah kaedah meramalkan prestasi aset di masa hadapan (dalam konteks kita, matawang) berdasarkan prestasi lampau. Berlawanan dengan analisis fundamental yang berkisar tentang “nilai” aset, analisis teknikal hanya melihat pada harga, volum dan lain-lain maklumat pasaran. Sebilangan pedagang menggunakan sama ada hanya analisis teknikal atau hanya analisis fundamental sahaja, sementara yang lain menggabungkannya untuk membuat keputusan perdagangan.

TA adalah berdasarkan kepada anggapan bahawa harga merangkum semua maklumat yang berkaitan, jadi mereka melihat pada sejarah dagangan berbanding data ekonomi dan kewangan. Menurut falsafah TA, tindak tanduk para pedagang secara kolektifknya cenderung menepati corak tertentu. Pengolah carta cuba mengenal pasti trend dan corak yang tertentu, kerana aksi harga cenderung untuk berulang. Juruanalisa teknikal menggunakan indikator dan perkakas khusus untuk mengunjurkan harga.

Popular

Mesyuarat ECB

Para pedagang tidak sabar menantikan mesyuarat Bank Pusat Eropah (ECB) pada 26 Oktober. Badan kawal selia itu akan menerbitkan keputusan dasar kewangannya pada 14:45 waktu MT. President ECB, Mario Draghi, akan mengadakan sidang akhbar pada 15:30 waktu MT. 

CPI UK

UK akan menerbitkan angka-angka CPI pada 11:30 waktu MT 17 Oktober.

Mesyuarat RBA

Dasar Bank Rizab Australia (RBA) adalah pendorong utama AUD. Badan kawal selia ini akan sekali lagi menyampaikan keputusan dasar monetarinya pada 05:30 waktu MT, 7 November nanti. 

Promosi yang akan anda minati

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera