1. FBS broker  >
  2. Blog FBS >
  3. Matawang Kripto Terbaik Untuk Pelaburan Pada Tahun 2024
2024-03-20 • Dikemaskini

Matawang Kripto Terbaik Untuk Pelaburan Pada Tahun 2024

IMG1.png

“Apakah matawang kripto yang terbaik untuk dibeli?” adalah salah satu soalan yang paling kerap ditanya oleh pedagang ketika kita memasuki tahun 2024. Dunia kripto sedang mengalami perubahan, mungkin menandakan ia tahun yang penting bagi aset-aset digital.

Bitcoin masih mengekalkan kedudukannya sebagai salah satu koin yang terbaik untuk pelaburan. April ini, satu lagi penseparuhan (halving) BTC dijangka akan berlaku; perubahan ekonomi yang terhasil boleh memberi kesan yang ketara kepada nilai koin tersebut. Ini bertepatan dengan perubahan ekonomi dan kawalan selia yang lebih luas yang boleh membawa Bitcoin ke tahap yang lebih tinggi. Selari dengan itu, Ethereum semakin ke hadapan dengan kemajuan dalam rangkaian tier 2 seperti Polygon dan Arbitrum, mengukuhkan kedudukannya di pasaran.

Kebangkitan semula pasaran koleksi digital, didorong oleh projek-projek yang berteraskan Ethereum dan permainan kripto, mencerminkan peningkatan minat dalam pelbagai aplikasi blockchain. Di samping itu, pengintegrasian kecerdasan buatan ke dalam kripto dan pentokenan aset-aset dunia sebenar menempa standard baharu industri dan meningkatkan ketelusan serta kecekapan.

Pertumbuhan pasaran kripto terlihat dengan lebih ketara dengan peningkatan penglibatan pelaburan institusi dalam rangkaian serta kecairan yang lebih baik. Keselamatan kekal menjadi keutamaan nombor satu, dengan usaha-usaha berterusan dilakukan untuk meningkatkan ciri-ciri keselamatan dan teknologi blockchain yang mesra pengguna untuk menggalakkan penggunaan yang lebih luas.

Seksyen seterusnya memberikan tumpuan kepada prospek pasaran kripto dan memberikan anda beberapa idea tentang matawang-matawang kripto terbaik untuk pelaburan, baik untuk pedagang pemula mahupun yang berpengalaman.

Melabur dalam matawang kripto pada tahun 2024

Memutuskan matawang kripto yang terbaik untuk dibeli pada tahun 2024 memerlukan pemahaman yang menyeluruh tentang asas-asas, perancangan pelaburan yang teliti, dan pendekatan yang strategik untuk perdagangan. Pasaran matawang kripto merangkumi suatu spektrum aset, yang terdiri daripada pilihan-pilihan yang sudah terbukti mantap seperti Bitcoin sehinggalah projek-projek baru yang lebih spekulatif. Antara langkah-langkah penting yang perlu dibuat adalah mengadakan dompet yang selamat untuk melindungi kunci kriptografi dan memilih bursa matawang kripto yang bereputasi dengan teliti berdasarkan kriteria seperti keselamatan, pengalaman pengguna, serta struktur fi yang perlu dibayar.

Strategi pelaburan yang menyeluruh berasaskan penyelidikan yang teliti adalah yang paling utama. Adalah penting untuk mempelbagaikan portfolio anda dengan rampaian aset-aset yang stabil dan aset yang mempunyai potensi pertumbuhan yang tinggi, dengan mengutamakan analisis yang mendalam tentang teknologi dan pasukan setiap projek, bukannya tunduk mengikut hype pasaran. Memandangkan fitrah pasaran sifatnya meruap (turun naik), anda dinasihatkan untuk melaburkan hanya amaun yang anda mampu untuk rugikan dan menerokai pendekatan seperti pegangan posisi jangka panjang atau perdagangan aktif.

Sikap sentiasa berwaspada dan cakna dengan perkembangan terkini adalah penting dalam landskap matawang kripto yang berubah dengan pesat. Memahami teknologi yang mendasari dunia kripto dan trend semasa pasaran adalah penting untuk memanfaatkan peluang sambil meminimumkan risiko. Pelabur boleh mengemudi selok-belok persada kripto yang dinamik dengan berkesan dengan mengikuti perkembangan terkini dan berhati-hati.

Cara memilih koin yang terbaik untuk dilaburkan

ING2.png

Jadi, bagaimana anda memilih kripto yang terbaik untuk melabur? Dalam seksyen di bawah, kita akan meneliti beberapa pilihan yang menunjukkan potensi terbarik yang boleh memberikan anda idea mengenai matawang kripto yang terbaik untuk dibeli, sama ada anda seorang pedagang pemula atau berpengalaman.

Memilih kripto yang terbaik untuk melabur pada tahun 2024 akan memerlukan gabungan penyelidikan, analisis, dan keputusan yang strategik. Anda sebaiknya bermula dengan menilai fundamental setiap projek, termasuk teknologi, pasukan projek, kes penggunaan (use case) dan sokongan komuniti. Cari koin dengan utiliti yang mantap dan aplikasi dunia sebenar yang memenuhi keperluan pasaran sedia ada atau menawarkan penyelesaian yang inovatif.

Pertimbangkan rekod prestasi projek, roadmap untuk pembangunan masa depan, dan sebarang kerjasama yang boleh meningkatkan kredibiliti dan potensi pertumbuhannya. Perhatikan trend pasaran dan sektor baru muncul dalam dunia matawang kripto, seperti kewangan terdesentralisasi (DeFi), token tidak sepiawai (NFT), dan teknologi Web3.

Kepelbagaian (diversification) adalah penting dalam mengurus risiko portfolio pelaburan anda. Imbangi aset berisiko tinggi dan berganjaran tinggi dengan pilihan yang lebih stabil untuk mengurangkan potensi kerugian. Selain itu, sentiasa ambil maklum tentang perkembangan terkini peraturan kawal selia dan faktor makroekonomi yang boleh memberi kesan kepada pasaran matawang kripto.

Secara ringkasnya, menjalankan penyelidikan yang menyeluruh, sentiasa mengambil maklum perkembangan terkini, dan menerapkan perspektif jangka panjang adalah penting untuk memilih matawang kripto yang terbaik untuk dibeli pada tahun 2024.

Penafian:

Maklumat berikut tidak boleh dianggap sebagai nasihat kewangan. Adalah menjadi dasar dan tanggungjawab kami untuk menekankan kepentingan pendekatan DYOR: Do Your Own Research (Lakukan Penyelidikan Anda Sendiri) sebelum melabur dalam mana-mana aset digital yang disebutkan di bawah, dan mengikuti rejimen pengurusan risiko dengan berhati-hati untuk mengurangkan potensi kerugian.

Kripto terbaik untuk dibeli bagi para pemula

1. Bitcoin Minetrix

Pada tahun 2024, salah satu pilihan matawang kripto terbaik yang paling mudah untuk dibeli jika anda seorang pemula ialah Bitcoin Minetrix.

Platform ini merevolusikan landskap perlombongan kripto dengan menawarkan model stake-to-mine. Tidak seperti perlombongan konvensional, yang memerlukan perkakasan dan pengetahuan teknikal yang tinggi, Bitcoin Minetrix merendahkan halangan untuk masuk, membolehkan orang baru untuk mengambil bahagian dalam perlombongan Bitcoin. Pelabur mentagankan (stake) token BTCMTX untuk meraih kredit perlombongan, yang boleh dilihat sebagai kepentingan dalam keuntungan perlombongan Bitcoin.

Bitcoin Minetrix-1.png

Daya tarikan Bitcoin Minetrix terletak pada pendekatan inovatifnya untuk menggabungkan pentaganan (staking) dan perlombongan. Model ini memudahkan pemula untuk memahami dan mengambil bahagian dan membuka potensi meraih pendapatan tanpa pelaburan awal yang besar. Fasa pra-jualan Bitcoin Minetrix yang sedang berlangsung, dengan sasaran soft cap (permodalan) sebanyak $15 juta, menunjukkan potensi platform ini yang semakin meningkat dalam pasaran kripto. Ia rahmat untuk pemula, menawarkan gabungan unik kebolehcapaian dan potensi keuntungan.

2. Bitcoin

Bitcoin telah mencapai kemajuan yang ketara pada tahun 2024. Harga koin ini melepasi $45,000, mencerminkan pemulihan yang kukuh dan minat pelabur yang berterusan.

Bitcoin.png

Kelulusan SEC bagi ETF Bitcoin menjadi satu pencapaian yang penting bagi matawang kripto ini, meningkatkan legitimasinya dan berpotensi meluaskan capaian pelaburnya. Keputusan ini membuka jalan bagi kemasukan dana institusi ke dalam pasaran Bitcoin. Tambahan pula, acara penseparuhan (halving) yang akan menjelang, yang memberikan kesan bersejarah kepada dinamik bekalan dan permintaan, berkemungkinan akan mempengaruhi harga Bitcoin secara positif, menjadikannya pelaburan yang lebih menarik untuk pemegang jangka panjang.

Pedagang pemula cenderung melihat Bitcoin sebagai matawang kripto yang terbaik untuk melabur, kerana aset ini memberikan tanggapan keselamatan dan potensi pertumbuhan. Kehadirannya yang kukuh dalam pasaran dan peranannya sebagai perintis dalam dunia matawang digital menyediakan asas yang kukuh bagi pelabur baharu.

Penerapan dan integrasi Bitcoin yang meluas ke dalam produk-produk kewangan seperti ETF menandakan ekosistem yang semakin matang dan potensi untuk kestabilan pasaran yang lebih baik. Perkembangan ini menunjukkan betapa Bitcoin kekal sebagai perintis dalam dunia matawang kripto dan aset yang berdaya maju yang terus menarik minat pelbagai golongan pelabur.

3. Ethereum

Ethereum.png

Ethereum mengekalkan statusnya sebagai matawang kripto asasi, terutamanya untuk para pemula. Sebagai rangkaian blockchain yang paling luas dengan fungsi kontrak pintar, ia menyokong banyak aplikasi terdesentralisasi dan matawang kripto lain. Penerapan meluas Ethereum dalam pelbagai sektor, terutamanya DeFi dan NFT, menggariskan kedudukannya sebagai pilihan pelaburan yang lebih selamat dan lebih stabil dalam landskap kripto yang tidak menentu.

Kestabilan Ethereum dan utiliti yang meluas menjadikannya pilihan yang sempurna sebagai matawang kripto yang terbaik untuk pelaburan. Peranannya sebagai rangka kerja (framework) sokongan untuk pelbagai projek kripto dan kedudukannya sebagai matawang kripto yang kedua terbesar berdasarkan permodalan pasaran mencerminkan kebolehpercayaan dan potensi pertumbuhan masa depannya. Ethereum membolehkan pemula melabur dalam platform yang mantap dan berkembang, suatu landasan bagi ekosistem kripto yang lebih luas.

Kripto terbaik untuk dibeli bagi pelabur jangka panjang

1. Avalanche (AVAX)

AVAX.png

Avalanche telah berkembang dengan pesat dalam dunia blockchain, dengan kelajuan transaksi yang mengagumkan dan yuran yang rendah. Keserasiannya dengan EVM Ethereum (Ethereum Virtual Machine) menjadikannya pilihan yang serba boleh dan menarik, membolehkan pemindahan aset yang mudah antara Ethereum dan Avalanche. Ciri ini dan bekalannya yang terhad dan mekanisme transaksi yang menghapus kira fi mewujudkan model ekonomi yang unik dan lumayan. Walau bagaimanapun, Avalanche menghadapi persaingan yang sengit daripada rantaian blok yang sudah mantap di pasaran, dan kejayaannya akan bergantung pada keupayaannya untuk berinovasi dan mengekalkan daya saing.

2. Aave

Aave.png

Aave telah hadir dengan menonjol dalam dunia kewangan terdesentralisasi, membolehkan pengguna meminjamkan dan memberi pinjam matawang kripto dalam persekitaran DeFi. Protokol ini, yang beroperasi dalam blockchain Ethereum, berfungsi bebas daripada perantara kewangan tradisional, dengan tadbir urus terletak pada tangan pemegang token. Jumlah dana yang besar yang dikunci dalam protokol Aave menggariskan penerimaan dan kredibilitinya yang meluas dalam ekosistem Ethereum.

Walaupun kestabilan harganya mengikuti puncak-puncak sebelumnya, kepentingan fundamental Aave dalam landskap DeFi menunjukkan bahawa ia mungkin menjanjikan peluang pelaburan jangka panjang yang berharga.

3. Cardano (ADA)

Cardano.png

Akhir sekali, terdapat satu lagi pilihan untuk kripto terbaik untuk dibeli: Cardano. Koin ini berbeza daripada pesaing-pesaingnya dari segi penekanannya yang kuat terhadap kelestarian dan pendekatan pembangunan yang teliti dan berdisiplin. Blockchain generasi ketiga ini menyokong dApps dan NFT dan telah mendapat perhatian lantaran inovasi teknologinya. Peningkatan bilangan alamat dompet yang aktif dan jumlah transaksi, di samping peningkatan minat daripada pelabur berskala besar, menunjukkan sentimen yang bullish di pasaran. Komitmen Cardano terhadap pembangunan yang mampan dan kedudukannya sebagai pemain utama yang berpotensi melakukan larian bull seterusnya menjadikannya pilihan yang baik bagi pelabur jangka panjang.

Matawang kripto lain yang perlu diperhatikan pada tahun 2024

Pada tahun 2024, pasaran matawang kripto akan terus berkembang. Jadi, kita akan melihat projek-projek baharu dan inovatif yang berpotensi mentakrifkan semula landskap aset digital. Antara matawang kripto yang baru muncul ini, tiga projek telah menarik perhatian pelabur dan peminat kripto.

Solana (SOL)

SOL.png

Dari aspek inovasi blockchain berprestasi tinggi Solana amat menonjol dan mungkin menjadi salah satu pilihan utama sebagai kripto terbaik untuk dibeli pada tahun 2024. Mekanisme pioneering hybrid consensus Solana, menggabungkan proof-of-stake dengan proof-of-history, telah mencatatkan rekod baharu dari segi kelajuan dan kecekapan transaksi.

Dengan permodalan pasaran mencecah $41.6 bilion, SOL bukan sekadar matawang kripto tetapi tiang seri untuk gelombang baharu aplikasi terdesentralisasi dan penyelesaian kewangan. Penerapan penggunaan dan pertumbuhan ekosistemnya yang pesat - merangkumi segala-galanya daripada DeFi hingga NFT - menyerlahkan potensi Solana, mentakrifkan semula dinamik transaksi dalam dunia blockchain.

Tatkala dunia matawang kripto bergerak ke arah penyelesaian yang cekap dan mesra alam, kombo kelajuan yang tinggi dan fi yang rendah yang ditawarkan Solana meletakkannya di barisan hadapan gelombang transformatif ini.

Xai (XAI)

Xai (XAI).png

Xai sedang mengukir niche yang unik dalam industri blockchain dengan membina blockchain layer-3 pertama berasaskan Arbitrum, penyelesaian penskalaan Ethereum yang terkenal. Projek ini memberi fokusnya kepada usaha merevolusikan permainan blockchain dan membolehkan pemilikan aset tulen dalam permainan. Mengintegrasikan ciri-ciri kripto ke dalam permainan video adalah pendekatan baru yang bertujuan untuk menarik berjuta-juta pemain, menawarkan mereka manfaat di luar pengalaman permainan video tradisional.

Disokong oleh firma pemodalan besar dan telah dilancarkan di bursa Binance, Xai sudah bersedia untuk menjadi pemain utama dalam dunia blockchain dan permainan video yang semakin berkembang. Jadi, agak berbaloi untuk mempertimbangkan Xai sebagai matawang kripto terbaik untuk pelaburan.

LayerZero (ZRO)

LayerZero (ZRO).png

LayerZero adalah protokol pemesejan rentas rantaian yang inovatif di barisan hadapan inovasi, membolehkan aplikasi beroperasi dengan lancar merentasi rangkaian yang pelbagai dan terdesentralisasi. Penyelesaian yang disruptif ini menangani keperluan kritikal dalam dunia blockchain, meningkatkan kecairan dan utiliti untuk pengguna.

Disokong oleh pembiayaan yang signifikan dan penilaian pasaran yang kukuh, LayerZero akan melancarkan token ZRO pada tahun 2024 bersama airdrop yang sangat dinanti-nantikan. Diposisikan sebagai perintis dalam landskap pemesejan merentas rantaian, ditambah pula dengan sokongan mantap daripada entiti pelaburan berfokuskan kripto terkemuka, LayerZero termasuk dalam kategori matawang kripto terbaik untuk dibeli atau sekurang-kurangnya dipertimbangkan untuk dibeli.

Rangkuman

Landskap kripto 2024 adalah meriah dan sentiasa berubah. Industri ini memberikan pelbagai peluang kepada pelabur dari semua peringkat.

Pemula boleh meneroka pelbagai pilihan matawang kripto terbaik untuk melabur yang mesra pengguna, termasuk Bitcoin Minetrix. Pada masa yang sama, pelabur yang berpengalaman mungkin akan mencari kestabilan dan pertumbuhan dalam aset-aset yang mapan seperti Bitcoin dan Ethereum.

Projek seperti Avalanche, Aave, dan Cardano akan menawarkan penyelesaian yang inovatif jika anda berminat dengan kemajuan teknologi terkini. Sementara itu, matawang baru muncul seperti Xai dan LayerZero menunjukkan potensi masa depan teknologi blockchain.

Pasaran aset digital memerlukan pendekatan yang seimbang dan menggabungkan penyelidikan yang komprehensif dengan kesediaan untuk menerima perkembangan baharu. Ikuti FBS untuk mendapatkan maklumat terkini mengenai trend pasaran kripto terkini dan mengetahui dengan lebih lanjut mengenai perdagangan kripto pada tahun 2024.

Akhir sekali, kami ingin menekankan kepentingan melakukan penyelidikan anda sendiri apabila membuat keputusan berkaitan pelaburan. Hasil penyelidikan ini akan melengkapkan maklumat yang anda peroleh daripada pakar dan media berkaitan pasaran dan membantu anda membuat pilihan yang bijak. Apabila bercakap tentang perdagangan kripto, "smart" lebih selamat.

Soalan Lazim

Kripto manakah yang akan naik pada tahun 2024?

Pasaran matawang kripto sangat tidak menentu dan dipengaruhi oleh trend pasaran, kemajuan teknologi, perkembangan kawal selia, dan sentimen pelabur. Jadi, meramalkan masa depan atau mencari nasihat kewangan yang 100% betul adalah sukar. Walau bagaimanapun, beberapa koin paling popular di dunia, seperti Bitcoin dan Ethereum, wajar diperhatikan kerana ia berpotensi untuk meningkat pada tahun 2024.

Adakah kripto pelaburan yang baik pada tahun 2024?

Meramalkan potensi matawang kripto sebagai pelaburan pada tahun 2024 adalah mencabar kerana sifatnya yang tidak menentu dan mudah terdedah kepada pelbagai faktor seperti perubahan peraturan, trend pasaran, dan kemajuan teknologi. Sebelum memilih matawang kripto terbaik untuk melabur, adalah penting untuk menjalankan penyelidikan secara menyeluruh, fahami risiko, pertimbangkan matlamat kewangan dan toleransi risiko, dan pelbagaikan portfolio pelaburan. Mendapatkan nasihat daripada pakar kewangan, sentiasa cakna tentang perkembangan pasaran, dan memantau trend adalah penting untuk membuat keputusan dengan bermaklumat dalam pasaran kripto yang berkembang pesat.

Adakah kripto akan makmur pada tahun 2024?

2024 menjanjikan beberapa peluang pelaburan kripto, termasuk penseparuhan Bitcoin yang akan menjelang dan pengenalan koin baharu yang boleh menggegarkan pasaran. Walau bagaimanapun, pasaran aset digital tidak menentu kerana ia mudah terdedah kepada pelbagai faktor. Oleh itu, penyelidikan yang menyeluruh dan budi bicara pedagang adalah disyorkan.

Apakah kripto yang terbaik untuk dijadikan pelaburan?

Matawang kripto yang terbaik untuk dibeli bergantung pada beberapa faktor yang akan mempengaruhi keputusan akhir anda. Faktor-faktor ini termasuk tahap pengalaman dan kepakaran pedagang, bajet, gaya dan strategi perdagangan, dan matlamat. Pada musim sejuk musim bunga 2024, koin yang paling berpotensi tinggi termasuklah Bitcoin, Ethereum, Cardano, Solana, dan Avalanche.

  • 1001

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera